"Moda przemija, styl pozostaje"

Coco Chanel

Regulamin Sklepu Warszawska Szafa


§ 1

Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady i tryb zawierania umowy sprzedaży komisowej za pośrednictwem poniżej opisanych Sklepów.
  2. Regulamin obowiązuje od 01.11.2022roku

§ 2

Definicje

  1. Komisant- osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Iwona Mroczkowska SOLIS, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 5571375658, REGON 145937600.
  2. Sklepy- sklepy stacjonarne:
    1. o nazwie „Warszawska Szafa”, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: ul. Bohaterów Warszawy 10, 02-495 Warszawa. Adres poczty elektronicznej: biuro@warszawskaszafa.waw.pl
    2. o nazwie „Francuska 17”, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: ul. Francuska 17, 03-906 Warszawa. Adres poczty elektronicznej: biuro@warszawskaszafa.waw.pl
  3. Komitent - osoba powierzająca Komisantowi do sprzedaży przedmioty używane, których jest właścicielem.
  4. Strona Internetowa Sklepu - strona internetowa www.warszawskaszafa.waw.pl, zarządzana przez Komisanta, udostępniająca klientom funkcjonalność założenia Konta.
  5. Abonament - opłata za obsługę administracyjną Konta oraz obsługę sprzedażową wystawionych Towarów.
  6. Konsument - osoba fizyczna zawierająca z Komisantem (Sprzedawcą) umowę kupna w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  7. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  8. Konto - konto Komitenta w Sklepie, na którym gromadzone są podane przez niego dane, informacje o jego Abonamentach oraz informacje o rzeczach wystawionych przez niego do sprzedaży.
  9. Formularz rejestracji - formularz dostępny na Stronie Internetowej Sklepu, umożliwiający utworzenie Konta po uprzedniej akceptacji Regulaminu.
  10. Formularz rezerwacji - interaktywny formularz dostępny na Koncie, umożliwiający zakup Abonamentu.
  11. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
  12. Towar - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, wystawiona przez Komitenta do sprzedaży, będąca przedmiotem umowy komisowej.
  13. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość na Stronie Internetowej Sklepu, bez jednoczesnej obecności stron, z wykorzystaniem środka porozumienia się na odległość w postaci Formularza rezerwacji na Koncie Komitenta.

§ 3

Wymagania techniczne

  1. Do korzystania ze Sklepu, w szczególności do dokonania rezerwacji poprzez Stronę Internetową oraz przeglądania postępów sprzedaży towarów wystawionych w Sklepie, niezbędne są:
    1. urządzenie końcowe (komputer, tablet, itp.) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową.
    2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
    3. włączona obsługa plików cookies.

§ 4

Informacje ogólne

  1. Sklepy zajmują się sprzedażą towarów używanych powierzonych przez Komitentów, będących ich wyłączną własnością.
    1. Przez towary używane rozumie się ruchomości, których okres używania przez Komitenta wyniósł co najmniej pół roku od ich nabycia
    2. Towary nie mogą być własnością firmy lub w żaden inny sposób nie mogą być objęte obowiązkiem naliczania podatku VAT.
  2. Sklepy, oprócz obsługi sprzedaży, zapewniają:
    1. monitorowane sale sprzedażowe z zapisem obrazu z kamer przez okres co najmniej ostatnich trzech tygodni
    2. klipsy antykradzieżowe, którymi zabezpiecza się sprzedawane towary wraz z systemem bramek monitorujących wyjście ze sklepu
    3. wieszaki do ubrań
    4. metki z unikalnym kodem kreskowym, identyfikującym towary
    5. personel obsługujący sprzedaż detaliczną.
  3. Komisant zajmuje się sprzedażą detaliczną przedmiotów wystawionych przez Komitentów w ich imieniu.
  4. Kwoty uzyskane ze sprzedaży przelewane są Komitentom z potrąceniem prowizji Komisanta na konto bankowe wskazane przez nich w Formularzu rejestracji.
    1. W szczególnych przypadkach, po uprzednim uzgodnieniu z Komisantem, rozliczenie za sprzedane przedmioty może odbyć się w gotówce.

§ 5

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. W celu założenia Konta w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji dostępny na Stronie internetowej, sekcja Moje Konto / Szybka rejestracja. Niezbędne jest podanie następujących danych:
    1. Imię i nazwisko
    2. Adres email
    3. Numer telefonu kontaktowego
    4. Numer konta bankowego do przelewu środków uzyskanych ze sprzedaży (opcjonalnie)
  2. Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
  3. Logowanie do Konta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Komitent ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Komisanta za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w §1.

§ 6

Wystawienie Towarów do sprzedaży

  1. W celu zarezerwowania możliwości sprzedaży należy:
    1. Zalogować się do Konta w Sklepie
    2. Wybrać opcję Nowa rezerwacja (po lewej stronie panelu w sekcji Moja szafa)
    3. Wybrać Abonament 
    4. Wybrać liczbę miesięcy sprzedaży  oraz datę rozpoczęcia sprzedaży.
    5. Przejść dalej do płatności – obsługa przez serwis „Przelewy24”, oferujący wiele sposobów płatności on-line.
      1. Aktualny cennik Abonamentu sprzedaży dostępny jest na Stronie internetowej Sklepu.
  2. Na koncie klienta pojawi się nowa rezerwacja (opcja Aktualne rezerwacje w sekcji Moja Szafa), do której należy wprowadzić opisy przedmiotów planowanych do sprzedaży. Opis zawiera nazwę, markę/producenta, rozmiar oraz cenę, którą Komitent chce uzyskać ze sprzedaży wystawionych towarów.
    1. W ramach wykupionego Abonamentu, Komitent może wystawić maksymalnie 30 rzeczy.
      1. W przypadku większej liczby rzeczy, należy wykupić kolejny Abonament.
  3. Zakup Abonamentu jest jednocześnie oświadczeniem woli Komitenta, składane za pomocą formularza zamówienia na Stronie Internetowej Sklepu, zmierzające do zawarcia z Komisantem umowy sprzedaży komisowej.

§ 7

Sprzedaż Towarów Komitenta

  1. Komitent zobowiązany jest do dostarczenia do Sklepu na własny koszt wystawianych towarów, zamocowania do nich klipsów antykradzieżowych i metek udostępnianych przez Sklep.
    1. Klipsy i metki udostępniane są Najemcy bez dodatkowej opłaty.
    2. Metka jest niezbędna do identyfikacji towaru i przyporządkowania go do konkretnego Komitenta i jego Konta w systemie. Towary bez metek nie mogą być wystawione do sprzedaży.
  2. Wystawianie towarów w szklanej gablocie:
    1. W gablocie mogą być wystawiane towary drobne o większej wartości.
    2. Każda gablota jest zamykana i otwierana tylko przez personel Sklepu w celu prezentacji lub sprzedaży wystawianego towaru.
    3. Jeżeli Komitent zamierza wystawiać do sprzedaży tylko drobne przedmioty do wystawienia w gablocie, może zamiast Abonamentu wybrać rezerwację Półki w witrynie.
  3. Okres Abonamentu rozpoczyna się w dniu wskazanym w rezerwacji.
    1. Najemca zobowiązany jest do odebrania niesprzedanych przedmiotów najpóźniej przed zamknięciem Sklepu w dniu zakończenia okresu trwania Abonamentu.
    2. Dni i godziny otwarcia Sklepu podane są na Stronie internetowej.
  4. W przypadku nieodebrania towarów przez Komitenta we wskazanym wyżej terminie, zostaną one przeniesione przez personel Sklepu do przechowalni.
    1. Za okres przechowywania przeniesionych towarów zostanie naliczona opłata w wysokości 10 zł brutto za każdy dzień przechowywania.
    2. Towar nieodebrany przez kolejne 30 dni od wyznaczonego dnia odbioru przechodzi na własność Komisanta jako towar porzucony i zostanie przekazany na cele charytatywne.
  5. Każdy sprzedawany przedmiot jest rejestrowany w systemie sprzedażowym. Komitent ma możliwość sprawdzania statusu sprzedaży swoich towarów na Koncie klienta, który uaktualniany jest w czasie rzeczywistym w momencie dokonania transakcji, oraz kwoty do wypłaty.
  6. Przelew kwoty uzyskanej ze sprzedaży towarów Komitenta nastąpi 10 dnia roboczego od dnia odbioru przedmiotów po upłynięciu okresu rezerwacji na numer konta bankowego podany przez Najemcę w sekcji Moje Dane na Koncie klienta.
  7. Komisant zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia do Sklepu towarów dostarczonych przez Komitenta.

§ 8

Bezpieczeństwo towarów

  1. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby zabezpieczyć wystawiane towary przed uszkodzeniem lub kradzieżą.
    1. Stosuje powszechnie używane metody zabezpieczania towarów w sklepach: obowiązkowe klipsy antykradzieżowe współpracujące z bramką alarmową przy wyjściu ze Sklepu, system wysokiej rozdzielczości kamer monitoringu rozmieszczonych w całym sklepie, podłączonych do monitora przy stanowisku sprzedaży oraz rejestratora wideo archiwizującego materiał nagrany ze wszystkich kamer przez okres co najmniej 3 tygodni.
  2. Sprzedawca posiada ubezpieczenie od pożaru i innych zewnętrznych działań, mogących uszkodzić lub zniszczyć znajdujące się w nim Towary.
  3. Dane transakcji dotyczące przyjęcia wystawianych towarów oraz ich sprzedaży przechowywane są na serwerze poza Sklepem, w związku z tym nie są narażone na zniszczenie w przypadku zaistnienia zdarzenia opisanego w pkt. 2 tego paragrafu.

§ 9

Reklamacja i rękojmia

  1. Umową sprzedaży objęte są towary używane i Konsument, dokonując zakupów w Sklepie, przyjmuje do wiadomości, że mogą one zawierać wady ukryte.
  2. W wypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Konsument może żądać w pierwszej kolejności nieodpłatnej naprawy lub wymiany.
  3. Jeśli jednak:
    1. naprawa lub wymiana jest niemożliwa albo wymaga nadmiernych kosztów lub
    2. Sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy lub wymiany w odpowiednim czasie lub
    3. naprawa lub wymiana narażałyby konsumenta na znaczne niedogodności,

wówczas Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.

  1. Odpowiedzialność Sprzedawcy nie powstanie, jeśli Konsument o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć. Jeśli Konsument został uprzedzony o konkretnych brakach, usterkach czy defektach rzeczy używanej, a mimo to zdecydował się rzecz taką nabyć (bo zdaniem Konsumenta były one drobne, nieistotne, albo stwierdził, że usunie je we własnym zakresie), wówczas Konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.
  2. Jeżeli klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

§ 10

Deklaracja niedyskryminacji

Niniejszym, SOLIS, deklarujemy, że nasza firma przyjmuje i stosuje przyjęte przez m.st. Warszawa zasady równego traktowania, ma świadomość odpowiedzialności prawnej za łamanie przepisów zakazujących dyskryminacji i prowadzi działalność wolną od dyskryminacji, w szczególności ze względu na takie cechy jak płeć, rasa (kolor skóry), pochodzenie etniczne lub narodowość, mogące stanowić podstawę nierównego traktowania a nie mające racjonalnego uzasadnienie z punktu widzenia prowadzonej przez nas działalności.

§ 11

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Komisant poinformuje zainteresowane strony na Stronie Internetowej Sklepu z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

 

 

hidden

Kontakt:


                              

Boutique Francuska 17

ul. Francuska 17

03-906 Warszawa

tel. 510 138 193

adres e-mail:

biuro@warszawskaszafa.waw.pl 

 

Godziny otwarcia:


poniedziałek     nieczynne

wtorek               12:00 - 20:00

środa                 12:00 - 20:00

czwartek           12:00 - 18:00

piątek                12:00 - 18:00

sobota               12:00 - 15:00

niedziela             nieczynne

 

Asystent Online